10 Mei 2010

JAWI MEDICINAL 1

By
Tn. Hj. Ismail Bin Hj. Ahmad
(Owner HPA Industries.Sdn. Bhd, PT. HPA Nusantara dan Herbalist Malaysia)
Muqaddimah

Puji-pujian bagi Allah yang selayaknya pada zat yang Maha Tinggi lagi maha Agung. Kami hanya hamba yang yang diberikan ilmu sedikit untuk meraba kelebihan herba dicelah cahaya yang dikau kurniakan. Sudah semestinya pada awal pembicaraan ini aku melapikkan kata-kata Imam Malik r.a. iaitu:-
“Semua pendapat manusia boleh diterima dan boleh ditolak kecuali sesuatu yang datang dari Nabi saw”

TEH ASIATIKA PLUS.
Teh Asiatika ialah gabungan antara pegaga dan daun senna.
Pegaga mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai asiaticosid dan senna pula merupakan pencahar (laxative) alami.
Kelebihan teh ini ialah seperti berikut:-
Di gunakan untuk perawatan hati terutama jangkitan daripada virus seperti penyakit hepatitis.
Antibiotic alami digunakan ketika serangan demam.
Kolon cleansing dengan sifat pencahar ringan terutama bagi mereka yang menghadapi masalah sembelit yang teruk.
Rawatan untuk penyakit manis dan darah tinggi.
Mengandungi anti oksidan alami sebagai anti kanker
Digunakan sebagai “brain tonic” seperti tumbuhan ginkgo biloba
Rambut lebat dan tidak gugur dan kulit menjadi tegang.(awet muda)
Menurunkan kolesterol dalam darah.

HTA (HERBA TUJU ANGIN)
Mengandungi 7 herba dengan bahan utama pohon teja (cinamomum iners). Mengandungi minyak sari yang memberikan kesan sinergi seperti berikut:-
Menguatkan jantung dan mengelakan dari berlakunya serangan jantung.Apabila jantung menjadi sehat ,organ tubuh juga menjadi sehat kerana mendapat oksigen yang mencukupi.
Peredaran darah yang tidak baik akan menyebabkan tubuh kekurangan oksigen dan sering dikaitkan dengan berlakunya pelbagai seperti kanser dll.
Menjadi pelawas dan mengelakan berlakunya kanser usus.
Menghilangkan sakit migren yang sudah menahun/lama.
Menjadi ubat gastric/maag dengan cara dibuka kapsulnya dan di masukan kedalam segelas air.
Mengurangi masalah asidosis/gas/angin dalam perut yang menyebabkan tubuh menjadi lemah/mengantuk/fatiq dan sakit sendi.
Mengecilkan ketumbuhan kerana ia bersifat sifat astringen
Dos herba bermula dari bawah sampai maksimum (bermula dari 2x 3 sampai 7 x 3)

MALAC
Menggunakan akar lalang dan akar buluh sebagai bahan utama.Mempunyai kesan diuretic yang kuat (peluruh kencing) serta mampu mengawal cairan dalam tubuh.
Hanya disekitar 50% sahaja mampu diambil dalam bentuk kapsul.
Penggunaan yang paling tepat ialah dengan kaedah membuka kapsul dan dimasukan kedalam air panas yang mendidih.
Pembersih batu karang dan filter ginjal daripada kesan aluminium hidroksida..
Diuretic yang kuat dan memerlukan air yang mencukupi.Kesan pengubatan sebagai anti-hypertensi,anti- inflamasi,anti piretik.
Langkah awal pencegahan dari penggunaan mesin hemodilisis.
Ubatan demam terutama demam panas bagi mengelakan berlakunya kekejangan.
Ubatan anti gagal ginjal apabila sudah menggunakan ubatan kimia bagi penyakit-penyakit yang ada sangkutan denganya seperti DM,Hypertensi,sakit sendi dan lain-lain lagi.
Langkah awal pencegahan dari penggunaan mesin hemodilisis.
Perlu diambil apabila kencing warna darah,berbuih,sukar kencing,kencing sakit,kencing tidak berbau dan warna air kencing jernih putih.
Pengambilan rutin 3 bulan sekali dan pengambilan wajib apabila menggunakan ubatan kimia.
Sebagai pemecah batu karang dari jenis kalsium oksalat.
Menolong menyingkirkan MSG dari dalam ginjal anak-anak kecil yang gemar memakan makanan ringan.
Boleh digunakan sebagai pengganti kepada Ardisia untuk rawatan gout.

1 komentar:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasHapus